Tantárgy adatlapja
A kurzus elsődleges célja a bölcsészettudományi és tanári mesterképzés elvégzéséhez szükséges alapvető informatikai kompetenciák kialakítása, illetve a hallgatók meglévő ismereteinek rendszerezése a szemináriumi dolgozatok és a szakdolgozat elkészítésének támogatása, valamint a bölcsészettudományi kutatások során használt informatikai eszközök és szolgáltatások megismerésének céljából. A kurzus során az alapvető informatikai kompetenciákat szerezhetik meg a kurzusok résztvevői, a számítógép-használat és az IKT-eszközök használatának főként a tudományos munkában és a felsőfokú tanulmányok támogatásában betöltött szerepét hangsúlyozva. Tematika: szövegszerkesztési és tipográfiai alapismeretek, táblázatkezelési alapismeretek, prezentációkészítés, korpuszok és adatbázisok. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Bártfai Barnabás: Számítógép-használat mindenkinek. Budapest: BBS-INFO Könyvkiadó, 2011. ISBN: 978-963-9425-75-0 Bóta László, Tömösközi Péter: Digitális szövegfeldolgozás. Eger: Eszterházy Károly Főiskola, 2011. ISBN 978-615-5221-12-5 Bóta László: Internetes keresőrendszerek működése. Eger: Eszterházy Károly Főiskola, 2011. Centre National de Ressources Textuelles et Lexicales, https://www.cnrtl.fr/portail/ Documentation Frantext, https://wiki.frantext.fr/bin/view/Main/ |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása Rendelkezik az információrendszerekkel, szövegszerkesztéssel és tipográfiával kapcsolatos alapvető ismeretekkel. Ismeri a szövegszerkesztő, táblázatkezelő és prezentációkészítő programok működését. Ismeri a francia nyelvű korpuszok és adatbázisok alapvető használatát. b) képességei Képes a bölcsészettudományi kutatások során használt informatikai eszközök és szolgáltatások önálló használatára. |