Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Iskolai gyakorlat 1.
Tárgy kódja: BT-PSZ-3000
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/15/0
Kreditérték: 6
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Polákovits Nándor
Tárgyleírás:

A kurzus célja: A hallgató gyakorlati tapasztalatot szerezzen a köznevelési intézmények működéséről és az ott folyó sajátos nevelési-pedagógiai munkáról. Emellett bővítse gyakorlati tapasztalatait közösségben való együttműködés terén.

Főbb tematikai csomópontok:

  1. Ismerkedés a kijelölt köznevelési intézménnyel és fenntartójával.
  2. A köznevelési intézmény hitvallása,
  3. Statisztikai adatok, képzési struktúra.
  4. Az intézményi erőforrások (személyi, tárgyi, anyagi)
  5. Az iskolai SZMSZ felépítése, jellemzői (pl. vezetési szerkezet, szakmai munkaközösségek)
  6. Az iskolai házirend, a hagyományápolás formái
  7. A pedagógusok és pedagógus közösségek helyzete az intézményben
  8. Az intézmény kapcsolatrendszere, külső kapcsolatai.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

-        229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról

-        110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról

-        363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról

-        59/2013. (VIII. 9.) EMMI rendelet a Kollégiumi nevelés országos alapprogramjának kiadásáról.

A gyakorlat helyét biztosító intézmény alapító okirata, pedagógiai programja, szervezési és működési szabályzata, illetve egyéb pedagógiai dokumentumai.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a) tudása

-        Ismeri a gyakorlati képzőhely legfontosabb adatait, pedagógiai-szervezeti rendjét

-        Ismeri a gyakorlati képzőhely alapdokumentumait és ezek helyi alkalmazási sajátosságait.

b) képességei

-        Képes a központi dokumentumok helyi implementációját megérteni és az adaptációs szándékokat beazonosítani.

-        Képes feldolgozni a köznevelési intézmény működésével kapcsolatos tervezési, szervezési és ellenőrzési feladatokat.

-        Képes az intézményvezető komplex tevékenységének áttekintésére.

c) attitűdje

-        Elkötelezett a helyi autonóm szakmai döntések fontosságának felismerésében és az adaptációs tevékenységek alkalmazásában.

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

mentorpedagógus pedagógus-szakvizsgára felkészítő BSLP-XPSZM szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
szechenyi-img-alt