Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: A hallgató elmélyítse gyakorlati
tapasztalatait a köznevelési intézmények működéséről és az ott folyó sajátos
nevelési-pedagógiai munkáról. Emellett bővítse gyakorlati tapasztalatait
közösségben való együttműködés terén. Főbb
tematikai csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
326/2013.
(VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a
közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési
intézményekben történő végrehajtásáról -
8/2013. (I.30). EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről
és az egyes tanárszakok képzési kimeneti követelményeiről -
Benedek András, Horváth Cz. János, Molnár György, Nagy Gábor Zsolt, Nyíri
Kristóf, Szabó Erzsébet Mária, Tóth Péter, Verebics János: DIGITÁLIS
PEDAGÓGIA 2.0 Szerkesztette: Benedek András Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Mérnöktovábbképző Intézet, Typotex Kiadó ISBN 978-963-279-764-9 (http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023_DP/index.html) -
2011. évi CXII. törvény az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról. http://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1100112.TV#lbj2param A gyakorlat helyét biztosító intézmény szakmai
pedagógiai dokumentumai, illetve IKT eszközökhöz és az adatvédelemhez
kapcsolódó dokumentumok Ajánlott
irodalom: -
Dudás Anikó 2016. Információs műveltség felsőfokon.
Budapest, Piliscsaba, PPKE BTK. http://btk.ppke.hu/hallgatoinknak/kari-jegyzetek -
Az Európai Parlament és a Tanács
általános adatvédelmi rendelete (részl.)
https://ppos.hu/letoltes/Europai_adatvedelmi_rendelet_2018.pdf |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek kialakításához
a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
ss="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
normal;mso-hyphenate:none;text-autospace:ideograph-other">a) tudása -
Ismeri a
pedagógus kompetenciákat. -
Ismeri a
pedagógus kompetenciák alapján történő óraértékelés elveit és gyakorlatát. -
Ismeri az
adatvédelemre vonatkozó legfontosabb jogszabályokat. -
Ismeri a
köznevelési intézményekben működéséhez kötődő elektronikus platformokat. b) képességei -
Képes a
pedagógus kompetenciák alapján óramegbeszélésen, óraelemzéseken részt venni. -
Képes az
adatvédelemre vonatkozó jogszabályokat értelmezni, alkalmazni. -
Képes az IKT eszközök használatára
-
Képes és az intézmény működéséhez
szükséges elektronikus platformokon dolgozni. c) attitűdje -
Elkötelezett a kompetencia alapú oktatás mellett. -
Nyitott az IKT eszközök használatára és a
digitális anyagok iskolai alkalmazására. |