Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Iskolai gyakorlat 3.
Tárgy kódja: BT-PSZ-3090
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/5/0
Kreditérték: 4
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Polákovits Nándor
Tárgyleírás:

A kurzus célja: A hallgató elmélyítse gyakorlati tapasztalatait a köznevelési intézmények működéséről, az ott folyó sajátos nevelési-pedagógiai munkáról és a vezetői tevékenységekről. Emellett bővítse gyakorlati tapasztalatait közösségben való együttműködés terén.

Főbb tematikai csomópontok:

  1. A pedagógiai szakmai önállóságának, autonómiájának kérdései.
  2. A pedagógiai program és a helyi tanterv készítése.
  3. Az iskolai és munkaközösségi munkatervek.
  4. Tervezési feladatok a gyakorlatban.
  5. Tanügyigazgatási feladatok a gyakorlatban.
  6. Közösségépítés az intézményekben.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

-      A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról, 229/2012 (VIII.28) Korm. rendelet (19043-19095 old.)

-      A szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvény és végrehajtási rendeletei.

-  &

nbsp;   A nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994.(VI.8.) MKM rendelet, 20/2012 EMMI rendelet, 13/2015 EMMI rendelet és módosításai.

-      110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelete a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról. Magyar Közlöny 2012. június 4. 10635-10848 pp. http://www.kozlonyok.hu/nkonline/index.php?menuindex=200&pageindex=kozltart&ev=2012&szam=66-

-      5/2012 (XII. 21.) EMMI rendelet a kerettantervek kiadásáról és alkalmazásáról.

http://ofi.hu/kerettantervek

A gyakorlat helyét biztosító intézmény szakmai pedagógiai dokumentumai.

Ajánlott irodalom:

-      Kaposi József: A tartalmi szabályozás hazai változásai (2011-2013)

http://www.kaposijozsef.hu/wp-content/uploads/2011/09/A-tartalmi-szabalyozas-valtozasai_upsz.pdf

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a) tudása

-        Ismeri az intézményi szakmai autonómia fogalmát és tartalmát.

-        Ismeri a pedagógiai programok készítésének alapleveit és meghatározó szempontjait.

-        Ismeri az intézményi munkatervek készítésének szempontjait, gyakorlatát.

-        Ismeri az intézmények legfontosabb tanügyigazgatási gyakorlatát.

 b) képességei

-        Képes a központi pedagógiai dokumentumok intézményi adaptálására.

-        Képes pedagógiai programok, helyi tantervek készítésére.

-        Képes intézményi munkatervek készítésére.

c) attitűdje

-        Elkötelezett az intézményi szakmai autonómia mellett.

-        Nyitott az alulról induló tervezési stratégia alkalmazása mellett.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

mentorpedagógus pedagógus-szakvizsgára felkészítő BSLP-XPSZM szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
szechenyi-img-alt