Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Műhelymunka
Tárgy kódja: BMNNM00300M
Óraszám: N: 0/4/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 6
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Barcsák Marianna
Tárgyleírás:

Célja a kora gyermekkori intervenció, illetve az kora gyermekkori inklúzió tárgykörében végzett elméleti vagy empirikus megfigyelések, elemzések révén részletes ismeretszerzés az egyéni érdeklődésnek megfelelő jelenségekről, a tudományos igényű diskurzus és munka feltételeinek és készségeinek elsajátítása. Együttműködés, interjú az adott területek szakembereivel, betekintés az inklúzió, integráció és a tanácsadás feladataiba, ellátórendszereibe.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Rick A. Houser (2020) Counseling and Educational Research: Evaluation and Application. SAGE.London

Wilczenski, F. L., Schumacher, R. A., & Cook, A. L. (2010). School Counseling Principles: Mentoring and Supervising. American School Counselor Association..

Irina Abankina -  Ludmila Filatova  (2021) Counseling for Parents of Preschoolers. Monitoring of Education Markets and Organizations (MEMO), 2021, vol. IB_4, issue 20, 1-42.

Galia Taller-Azulay, Tali Heiman, Dorit Olenik-Shemesh (2022) The Role of the Educational Counselor in the Inclusion and Integration Processes. In. European Journal of Special Education Research. Vol. 8. Nr.2.

Papp Gabriella (2012) Az integráció, inklúzió fogalmak tartalmi elemzése gyógypedagógiai megközelítésben nemzetközi és magyar színtéren, https://epa.oszk.hu/03000/03047/00058/pdf/EPA03047_gyosze_2012_4_295-304.pdf
Tukacs Anita (2011) Inklúzió és integráció a közoktatásban. Feladatgyűjt

emény. Pécsi Tudományegyetem.

350 1216-3384 © 2020 A Szerző(k)

Perlusz Andrea (2020) Az inkluzív intézményvezetés és az inkluzív nevelés-oktatás összefüggései Educatio 29 (3), pp. 350–362. DOI: 10.1556/2063.29.2020.3.2

Varga Aranka (2015) Az inklúzió szemlélete és gyakorlata. Pécsi Tudományegyetem.

David J. Weiss (2017) Computerized Adaptive Testing for Effective and Efficient Measurement in Counseling and Education. In. Measurement and Evaluation in Counseling and Development.  2004. Pages 70-84 | Published online: 19 Oct 2017

Barbara Peeks (1993) Revolutions in Counseling and Education: A Systems Perspective in the Schools In. Elementary School Guidance & Counseling. Vol. 27, No. 4, SPECIAL ISSUE: PARENTS, FAMILIES, AND SCHOOLS (April 1993), pp. 245-251 (7 pages)

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

pl.:

a)    tudása

Ismeri a neveléstudomány szaknyelvét anyanyelvén és legalább egy idegen nyelven.

"font-family:Calibri;margin-left:12px;text-align:left;">Ismeri az elméleti és empirikus kutató munka módszertanát.

Érti az online kommunikáció fontosságát, ismeri a modern kommunikáció tereit, lehetőségeit.

Ismeri a tudományos dolgozatírás alapvető ismérveit.

Tájékozott szakmájához kapcsolódó kompetenciákról, s egy munkavállalóval szembeni elvárások lehetőségeiről.

Ismeri a tevékenységét meghatározó jogi és szakmai dokumentumok strukturális és tartalmi követelményeit.

b) képességei

Törekszik a széleskörű szakmai együttműködésre, a problémahelyzetekre nyitott és megfontolt, képes azok professzionális megítélésére.

Képes önálló szempontok szerint szakmai anyagok elkészítésére, kutatásai eredményeinek objektív bemutatására, elemzésére, és rövidebb szakmai tanulmányok önálló megírására.

Képes értelmezni a szaktudományos vitákat, össze tudja hasonlítani a különböző álláspontok argumentumait, képes azokat interpretálni.

A lehetőségek és korlátok figyelembe vételével képes az intézmény szervezeti működésének kritikai elemzésére.

Magas szintű szakmai kommunikációra képes szóban és írásban, ehhez alkotó módon alkalmazza a web-es információszerzési technikákat.

  Képes egy idegen nyelven magas szintű szakmai szövegértelmezésre és alapszintű szakmai    kommunikációra.

  Differenciáltan és adaptívan kommunikál szakmai közegben, és pedagógiai szituációkban, szakmai   kommunikációs helyzeteket képes irányítani, moderálni.

  Képes pályázatokat önállóan kezdeményezni, tervezni, lebonyolítani, értékelni.

  Képes szakmai közösséget építeni.

c) attitűdje

Kreatív megoldásokat keres adott témakörök mély megismerésére, a releváns kutatási módszerek alkalmazására, nyitott a kutatási kooperációra, felismeri a közös munka jelentőségét.

Motivált, kezdeményező innovatív fejlesztésekben, kezdeményező szerepet vállal munkahelyi szervezetében.

Szakmaközi kapcsolatokban szakmai értékeit-elveit képviseli, érvel mellette.

Elkötelezett a folyamatos szakmai fejlődés terén, törekszik a szakmáját, szakterületét érintő kérdések folyamatos követésére, ezért különösen nyitott az új szakmai eredmények megismerésére, munkájában való hasznosítására és azok értékelésére.

d) autonómiája és felelőssége

Tudatos önfejlesztés révén felelős önálló munkavégzésre képes, mely során a személyes és szakmai céljait össze tudja egyeztetni.

Megbízható szakmai partner a különböző együttműködésekben, a kooperációban vezető és vezetett szerepeket is hatékonyan betölt.

Szakmai meggyőződésen alapuló önálló döntéseket hoz, prioritásként kezeli a kutatásalapú véleménynyilvánítást és tevékenységet.

Felelősséget vállal munkatársai, szakmai közössége fejlődésének támogatásáért, a neveléstudomány elismertsége növeléséért, fejlődéséért, fejlesztéséért.

Felelősen kezdeményez és vezet innovációs folyamatokat.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
szechenyi-img-alt