Tantárgy adatlapja
A kurzus célja: A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek a tanügyigazgatás
intézményi gyakorlatával. Ismerjék meg az intézményi szintű tanügyigazgatási
feladatokat és az intézményen belüli feladat- és kapcsolatrendszert. Főbb
tematikai csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Jogszabályok: - A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
(39622-39694 old.) - A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról,
229/2012 (VIII.28) Korm. rendelet (19043-19095 old.) - A szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvény és
végrehajtási rendeletei. - A nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló
11/1994.(VI.8.) MKM rendelet, 20/2012 EMMI rendelet, 13/2015 EMMI rendelet és
módosításai. - A lelkiismereti és vallásszabadság jogáról, valamint
az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek jogállásáról szóló 2011.
évi C. törvény Kötelező irodalom: - Jelentés a magyar közoktatásról 2010, Oktatáskutató
és Fejlesztő Intézet Bp., 17-33.p. http://mek.oszk.hu/12800/12893/12893.pdf - A közoktatás
indikátorrendszere 2017 MTA KRTK KTI - http://www.mtakti.hu/wp-content/uploads/2018/02/A_kozoktatas_indikatorrendszere_2017.pdf - Nemzeti stratégiák 2015, Oktatáskutató
és Fejlesztő Intézet Bp http://ofi.hu/sites/default/files/attachments/strategia1_2_3_fej.pdf - Közigazgatási alapvizsga tankönyv, 41-62 oldal
letölthető www.nki.gov.hu |
Ajánlott irodalom: -
Halász Gábor (2002): Az állam szerepének változása a közoktatás
szabályozásában. In: Iskolakultúra.2002/4 -
Education at a Glance 2014-2017. OECD indicators. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismerjék meg gyakorlatban a köznevelési
intézményeket érintő jogszabályok alkalmazását. - Ismerjék a köznevelési intézmények fenntartásával és
működésével összefüggő jogi dokumentumok helyi alkalmazását. b) képességei -
Képes a
tanügyigazgatási ismereteiket a gyakorlatban is alkalmazni. -
Képes a köznevelési
intézményvetetéssel összefüggő tervezési, vezetési feladatok gyakorlati
alkalmazására c) attitűdje -
Elkötelezett az önművelésre, az autonómiára és a
tanügyigazgatási problémák gyerekbarát iskolai kezelésére. |