Tantárgy adatlapja
A tárgy célja, hogy a hallgató elmélyítse és rendszerezze
nyelvtani ismereteit. A tanegység a rendszeres nyelvtani tudás átadására, a
fontosabb hibaforrások felismerésére és kiküszöbölésére készít fel. Célja,
hogy a hallgató legyen képes a nyelv szabályait magabiztosan alkalmazni, a
nyelvtani jelenségek szabályait célnyelven az iskolai kontextusban szükséges
szinten megfogalmazni és átadni. Ismerje a tankönyvpiacon elérhető legfontosabb
nyelvtankönyveket és azok terminológiáját. A kurzus során azt vizsgáljuk, a
főnév- és melléknévragozás, a névmások, elöljárószavak, az igeragozás,
igeidők, igemódok, módbeli segédigék, szenvedőszerkezet, az alá- és
mellérendelő mondatok,
valamint zu + Infinitiv-es szerkezetek hogyan jelennek meg a különböző
egynyelvű és kétnyelvű tankönyvekben. Mérlegeljük a különböző módszerek és
eljárások előnyeit és hátrányait. A tanegység célja a kritikus látásmód és a
kreatív, a nyelvtanulók igényeihez alkalmazkodó módszerek kidolgozásának
fejlesztése. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Dreyer, Hilke / Schmitt, Richard: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Max Hueber Verlag, Ismaning, 2000. Hering, A./ Matussek, M/ Perlmann-Balme,M: emÜbungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Hueber Verlag, 1Ismaning, 1998. Hall, Karin / Scheiner, Barbara: Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Deutsch als Fremdsprache. Max Hueber Verlag, Ismaning 2001. Szabó Katalin: Wer?
Was? Wo? Wie? Német leíró nyelvtan és nyelvtani gyakorlatok. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2006. Uzonyi
Pál: Német nyelvtan (nemcsak)
középiskolásoknak. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2005. |