Tantárgy adatlapja
A kurzus célja: A képzés hallgatói saját élményű gyakorlatok révén
ismerjék fel saját preferenciáikat a tanulás, a motiváció és a kommunikáció
területén különböző helyzetekben. A képzés hallgatói védett környezetben a
tapasztalati tanulás lehetőségét kihasználva fejlesszék készségeiket a
kommunikáció és a motiválás területén. Legyen lehetőségük visszajelzést adni
és kapni, ezt felhasználni énképük alakításában, önismeretük mélyítésében. A
tantárgy célja továbbá a vezetők /tanácsadók önismeret fejlődésének
támogatása, személyes hatékonyságuk fejlesztése. Főbb tematikai csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
F.
Várkonyi Zsuzsa (2015). Sors és sérülés. Háttér Kiadó Kft.,
Budapest. 200- 209 p. ISBN: 9786155124174 -
Fülöp
Márta (2001). A versengés szerepe. Új Pedagógiai Szemle, 11. sz. 3–17. p. -
Thomas
Gordon (2010). A tanári hatékonyság fejlesztése. Gordon Kiadó Magyarország
Kft, Budapest. ISBN: 9789639766037 Ajánlott irodalom: -
F.
Várkonyi Zsuzsa (2016). Tanulom magam. Háttér Kiadó, Budapest. ISBN:
9786155124464 -
Rudas János
(2016). Delfi örökösei - Önismereti csoportok- elmélet, módszer, gyakorlatok.
Oriold és Társai Kft, Budapest. ISBN: 9786155443480 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
Ismeri az
asszertív kommunikáció alapelveit -
Ismeri
saját preferált kommunikációs stílusát, annak erősségeit és fejlesztendő
területeit. -
A saját és
mások tanulásának menedzselésének különféle módjait, a felnőttek tanulásának
jellemzőit ismeri. -
A diákok
és munkatársak motiválásának lehetőségeit és saját preferenciáit a
munkamotívumok terén ismeri. -
Az
időgazdálkodás hatékonyabbá tételének különféle módszereit ismeri. b) képességei -
Képes a
sikert megfelelő kezelésére alkalmas módszerek azonosítására. -
Képes a
helyzethez illeszkedően alkalmazni különböző időgazdálkodási technikákat. -
Képes
minősítés nélkül visszajelzést adni. -
A másik
személy motiválásában képes a másik személy preferenciáihoz illeszkedő
keretezést alkalmazni. c) attitűdje -
Nyitott a
változásra, amit elsősorban önmagával szemben fogalmaz meg. -
Képviseli
az egész életen át tartó tanulás és tudásmegosztás szükségességét. |