Tantárgy adatlapja
A konzultációk során a hallgató megbeszéli konzulensével a szakdolgozat írása során felmerülő problémákat, rendszeresen beszámol előrehaladásáról, az elvégzett munkáról. A konzulens tanácsokkal segíti a szakdolgozó munkáját a felhasználandó források, a szakirodalom, a dolgozat megszerkesztésének kérdéseiben.
A szakon készülő szakdolgozati témaválasztást a témavezető és az intézetvezető hagyja jóvá.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Umberto ECO, Hogyan írjunk szakdolgozatot?, ford. KLUKON Beatrix, Bp., Kairosz, 1996. (Az anyaggyűjtéssel, illetve az idézéssel és jegyzetekkel kapcsolatos részek: 65–132, 187–212).
ISBN 978-963-9910-89-8
BÍBOR Máté, A magyar irodalom filológiája,
elekronikusan: http://www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/b161/index.html
Culler, Jonathan, Literary Theory - A Very Short Introduction, Oxford UP, 2011.
Az ItK címleírási és jegyzetelési alapelvei, összeállította KECSKEMÉTI Gábor = Bevezetés a régi magyarországi irodalom filológiájába, szerk. HARGITTAY Emil, Bp., Universitas, 2003. 9–15.
ISBN 963-9104-80-9
Ajánlott irodalom:
A szakdolgozat témavezetője által meghatározott művek.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
A választott terület alapos ismerete
b) ké
;pességei
Önálló értékelés és fogalmazás.
Önálló szakirodalmi tájékozódás.
Logikus és hibátlan jegyzetelés.
Formailag helyes címleírások.