Tantárgy adatlapja
A
hallgatók a kvalitatív kutatás adatgyűjtésének különböző módjait próbálhatják
ki a félév során. A szemináriumon részben csoportosan, részben önállóan
végeznek el feladatokat. Különös hangsúlyt helyezünk a közös gondolkodásra,
az egyéni munkák közös értékelésére. Cél, hogy a félév végén a hallgató képes
legyen annak eldöntésére, hogy a kutatott témához milyen kvalitatív módszer
illeszkedik a legjobban. A résztvevő megfigyelés, a fókuszcsoportos
interjútechnika, az oral history élettörténet, s a narratív élettörténet
lehetőségeivel fogunk foglalkozni. Részletesebben: A
fókuszcsoportos interjúk elemzési lehetőségeinek áttekintése. Az előzetes
elemzés elkészítésének szempontjai és a tartalmi elemzés lehetőségei. Az összehasonlító elemzések
átbeszélése, tanulságok levonása. ATLAS.ti számítógépes program használatával
való ismerkedés. Élettörténeti és strukturált interjúk készítése. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kovács Éva
(szerk.): Közösségtanulmány. Módszertani jegyzet. Budapest-Pécs, 2007,
Néprajzi Múzeum, PTE-BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék. Letölthető:http://www.commonline.hu/content/kov%C3%A1cs-%C3%A9va-szerk-k%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9gtanulm%C3%A1ny Letenyei
László: Településkutatás I-II. Módszertani kézikönyv, Új Mandátum Kiadó,
Ráció Kiadó, Budapest, 2006. ISBN:
9630606259 Norman K.
Denzin, Yvonna S. Linkoln: The Sage Handbook of Qualitative Research. 4. Sage,
ISBN: 978-1-4129-7417-2. span> |