Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Language Practice 1
Tárgy kódja: BBNAN20500A
Óraszám: N: 0/4/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 5
Az oktatás nyelve: angol, magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Tóth Zsuzsanna
Tárgyleírás:

A kurzus alapozó jellegű. Célja az angol szakos tanulmányaikat kezdő hallgatók angol nyelvi készségeinek olyan szintű megerőse és fejlesztése, hogy a célnyelven folyó oktatás ne okozzon számukra nehézséget. A komplex nyelvfejlesztés az alábbi készségek és kompetenciák fejlesztére koncentrál:

szókincs,

beszértés,

szóbeli kifejezőszség,

szövegolvasás és –értelmezés,

írott szövegalkotás künböfajokban (informális és formális levél).

A fév során az 1. tanév végi complex nyelvi vizsga (Alapvizsga) szóbeli téi köl az alábbiak kerülnek feldolgozásra: (1) szabadidő, (2) utazás, (3) hírek a nagyvilágban, (4) lakóhelyek, (5) média és reklám, (6), természet - környezetvédelem, (7) a munka világa, (8) üzleti élet nzvilág, (9) emberi kapcsolatok.

A 25 legfontosabb telező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

telező irodalom:

VINCE, Michael, “Vocabulary, words & phrases. In: Uő, Advanced language practice. Oxford, Macmillan, 2009, 188-295. ISBN 9780230727038

Ajánlott irodalom:

DUMMETT, Paul et al. Life Advanced. National Geographic, 2018. ISBN-9781337286336

LATHAM-KOENIG, Christina, OXENDEN, Clive, LAMBERT, Jerry. English File Advanced Students Book. Oxford, Oxford University Press, 2015. ISBN 9780194502405

LEE, Christien. 21st Century Communicatio

n: Listening, Speaking, and Critical Thinking with TED Talks. Cengage Learning/National Geographic, 2017. ISBN 9781337275835

MCCARTHY, Michael, ODELL, Felicity, English vocabulary in use: upper-intermediate. Cambridge, Cambridge Univ. Press, 2017.

NAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés felsőfokon I. Spzés. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2021. ISBN 9789634093114

NAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés II. Állandósult szókapcsolatok. Budapest, Tinta Könyvkia, 2021. ISBN 9789634093121

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakíhoz a tantárgy jellemzően, érdemben hozzárul

a) tudása

Ismeri az angol nyelvű kultúk jellemző ísbeli és szóbeli, szépirodalmi, tudományos és köleti, népszerűfajait és azok szabályrendszerét.

Átlátja az angol szövegek és kulturális jelenségek befogadának bevett eljásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait.

Ismeri a szak egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) angol nyelvű szakkifejezéseit.

Ismeri az egyénileg, illetve párban, csoportban szervezett tanulás, valamint a tanulósségek műnek kapcsolatát.

Ismeri, megkünbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszköket, házatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldához.

b) képességei

bb stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, körthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle ban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

fajilag sokszí angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez.

Világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">Folyamatos és természetes módon olyan interakciót tud folytatni anyanyelvű beszével, amely egyik félnek sem megterhelő, valamint megérti az anglisztikához kapcsoló szakmai szövegeket.

Irányís mellett képes a tanuló szervezet műdtetében valómogatószvételre.

pes a projektalapú munkavégzésre, rendelkezik a munkamegosztásra é együttműsi képességgel, látja a kös sikerhez való egyéni hozzárulásokat.

pes alkalmazó<

span style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">i tudát az információs technológián alapuló ísbeli és szóbeli kommunikációban fejleszteni.

Értődon képes idegen nyelvű szakirodalom olvasára, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szakkifejezéseket, és alkalmazza azokat.

pes öllóan ísos elemzések elkészíre, elvégzett feladatainak szakmai könség előtti bemutatára szóban és ísban.

c) attitűdje

Tudatosan képviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

Szakmai hivatástudata kialakíra és önképzésre törekszik.

szen áll a mogató erőforrások folytonos keresére, szakmai felelőssége és tudása folytonos fejlesztére.

Feladatokhoz kapcsolóan folyamatosan fejleszti szövegértési és szövegprodukciós készsét.

Elfogadja és a gyakorlatban is megvalótja az egészségmegőrző szemléletet és életvitelt.

Érti az erőforrásokkal való gazdálkodást, látja ennek fontossát.

Rendelkezik azokkal a tudásokkal, képességekkel, attitűkkel, amelyek szakmát az állampolgári műveltség meghatározott köhez kötik.

Folyamatos személyes tanulát a közjó szolgálatában értelmezi.

Ismeri szakterülete etikai normáit és szabályait, és ezeket a szakmai feladatok ellában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyaránt képes betartani.

d) autonómiája és felelőssége

Felelősséget vállal anyanyelvű és angol szövegeiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetíst alkalmaz.

Az anglisztika területén szerzett ismereteit alkalmazza önművelében, önismeretében.

Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlőséért.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
szechenyi-img-alt