Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Language Practice 2
Tárgy kódja: BBNAN20600A
Óraszám: N: 0/4/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 5
Az oktatás nyelve: angol, magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Tóth Zsuzsanna
Tárgyleírás:

 

A kurzus folytatja és elmélyíti a Nyelvgyakorlat 1 alapozó jellegű ón elkezdett komplex nyelvfejlesztést, azzal a célkitűssel, hogy a tanulók szóbeli és ísbeli kifejezőszsége egyre jobban megközelítse a s Európai Referenciakeret szerinti HALADÓ szintet (B2+-C1). Feladata továbbá, hogy a hallgatókat felkészítse az első tanév végi Alapvizsgára, küs tekintettel a vizsga szóbeli k

omponensére, valamint az ísbeli vizsga szókincs, írott szövegértés és -szövegalkotás feladataira.

A kurzus az alábbi készségek és kompetenciák fejlesztére fókuszál:

szókincs,

beszértés,

szóbeli kifejezőszség,

szövegolvasás és –értelmezés,

írott szövegalkotás (narratív esszé, ismertető/recenzió).

E fé

vben az alábbi ték feldolgozása kerül sorra: (1) szociális és társadalmi problék, (2) szórakozás, (3) politika és társadalom, (4) egészség, (5) globális problék, (6) gondolkodás és érzelmek, (7) a technika vívmányai, (8) oktatás - ismeretszerzés, (9) mennyiség és minőg.

A 25 legfontosabb telező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

telező irodalom:

VINCE, Michael, “Vocabulary, words & phrases. In: Uő, Advanced language practice. London, Macmillan, 2009, 188-295. ISBN 9780230727038

Ajánlott irodalom:

DUMMETT, Paul et al. Life Advanced. National Geographic, 2018. ISBN 9781337286336

LATHAM-KOENIG, Christina, OXENDEN, Clive, LAMBERT, Jerry. English File Advanced Students Book. Oxford, Oxford University Press, 2015. ISBN 9780194502405

LEE, Christien. 21st Century Communication: Listening, Speaking, and Critical Thinking with TED Talks. Cengage Learning/National Geographic, 2017. ISBN 9781337275835

MCCARTHY, Michael, ODELL, Felicity, English vocabulary in use: upper-intermediate. Cambridge, Cambridge Univ. Press, 2013. ISBN 97811107600942

NAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés felsőfokon I. Szópzés. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2021. ISBN 9789634093114

NAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés II. Állandósult szókapcsolatok. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2021. ISBN 9789634093121

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakíhoz a tantárgy jellemzően, érdemben hozzárul

e="border-bottom:solid #000000 1px;;border-left:solid #000000 1px;;border-right:solid #000000 1px;;border-top:solid #000000 1px;;" width="654">

a) tudása

Ismeri az angol nyelvű kultúk jellemző ísbeli és szóbeli, szépirodalmi, tudományos és köleti, népszerűfajait és azok szabályrendszerét.

Átlátja az angol szövegek és kulturális jelenségek befogadának bevett eljásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait.

Ismeri a szak egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) angol nyelvű szakkifejezéseit.

Ismeri az egyénileg, illetve párban, csoportban szervezett tanulás, valamint a tanulósségek műnek kapcsolatát.

Ismeri, megkünbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszköket, házatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldához.

b) képességei

bb stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, körthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle té

n style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">mában, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

fajilag sokszí angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez.

Világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

Folyamatos és természetes módon olyan interakciót tud folytatni anyanyelvű beszével, amely egyik félnek sem megterhelő, valamint megérti az anglisztikához kapcsoló szakmai szövegeket.

Irányí

n style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">s mellett képes a tanuló szervezet műdtetében valómogatószvételre.

pes a projektalapú munkavégzésre, rendelkezik a munkamegosztásra é együttműsi képességgel, látja a kös sikerhez való egyéni hozzárulásokat.

pes alkalmazói tudát az információs technológián alapuló ísbeli és szóbeli kommunikációban fejleszteni.

Értődon képes idegen nyelvű

style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;"> szakirodalom olvasára, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szakkifejezéseket, és alkalmazza azokat.

pes öllóan ísos elemzések elkészíre, elvégzett feladatainak szakmai könség előtti bemutatára szóban és ísban.

c) attitűdje

Tudatosan képviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

Szakmai hivatástudata kialakíra és önképzésre törekszik.

szen áll a támogató erőforrások folytonos keresére, szakmai felelőssége és tudása folytonos fejlesztére.

Feladatokhoz kapcsolóan folyamatosan fejleszti szövegértési és szövegprodukciós készsét.

Elfogadja és a gyakorlatban is megvalótja az egészségmegőrző szemléletet és életvitelt.

Érti az erőforrásokkal való gazdálkodást, látja ennek fontossát.

Rendelkezik azokkal

a tudásokkal, képességekkel, attitűkkel, amelyek szakmát az állampolgári műveltség meghatározott köhez kötik.

Folyamatos személyes tanulát a közjó szolgálatában értelmezi.

Ismeri szakterülete etikai normáit és szabályait, és ezeket a szakmai feladatok ellában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyaránt képes betartani.

d) autonómiája és felelőssége

Felelősséget vállal anyanyelvű és angol szöv

egeiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetíst alkalmaz.

Az anglisztika területén szerzett ismereteit alkalmazza önművelében, önismeretében.

Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlőséért.

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
szechenyi-img-alt