Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Language Practice 4
Tárgy kódja: BBNAN00800A
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: angol, magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Rónay Ágnes
Tárgyleírás:

A kurzus folytatja a Nyelvgyakorlat 3 ón megkezdett nyelvtani rendszerezést, tudatosíst, s a nyelvtani ismeretek gyakorlatban törté alkalmazát, újabb szerkezetekkel és egyéb nyelvtani ismeretekkel bőtve a hallgatók repertoárját. Célja, hogy a tanulók nyelvtani kompetenciát közelítse a Kös Európai Referenciakeret szerinti HALADÓ (C1) szinthez, s felkészítse őket az első évet zá nyelvi alapvizsga nyelvtani (Use of English) komponensére.

E févben az alábbi nagy nyelvtani témakö

>rök kerülnek feldolgozásra és begyakorlásra:

(1) fordított szórend (inversion), (2) a nyomatékosís eszközei (emphasis), (3) segédigék, (4) köd, (5) mellékmondat típusok (relative and non-finite clauses), (6) fővi igenevet vagy gerundiumot vonzó igék (verbs + infinitive or ing), (7) elöljászók (prepositions), (8) elöljás igék (phrasal verbs), (9) melléknevek, összehasonlís.

A 25 legfontosabb telező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

telező irodalom:

NAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtan gyakorlatokkal. Budapest, Tinta Könvkiadó, 2018, 22 30, 33 46, 49 58, 86 109, 112 125 ISBN 9789634091646

Ajánlott irodalom:

NAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlónyv. Budapest, Tinta Könyvkia, 2015. ISBN 9789634090298

NAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlónyv II. vizsgafeladatokkal. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2019, 9 76, 118 159. ISBN 9789634092148

SWAN, Michael, Practical English Usage. Oxford, Oxford University Press, 2016. ISBN 9780194202435

OUSBOURNE, Charles, NUTTALL, Carol, Exam Essentials Practice Tests 1 Cambridge English: Advanced (CAE). Andover, National Geographic Learning, 2015. ISBN 9781285744971

OUSBOURNE, Charles, NUTTALL, Carol, Exam Essentials Practice Tests 2 Cambridge English: Advanced (CAE). Andover, National Geographic Learning, 2015. ISBN 9781285745077

VINCE, Michael, Advanced Language Practice. Oxford, Macmillan, 2009, 1 187. ISBN 9780230727038

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség

style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;"> stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakíhoz a tantárgy jellemzően, érdemben hozzárul

a) tudása

Átlátja az angol szövegek és kulturális jelenségek befogadának bevett eljásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait.

Ismeri a szak egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) angol nyelvű szakkifejezéseit.

Ismeri az egyénileg, illetve párban, csoportban szervezett tanulás, valamint a tanulósségek műnek kapcsolatát.

Ismeri, megkünbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszköket, házatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldához.

b) képességei

bb stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, körthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

fajilag sokszí angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez.

Folyamatos és természetes módon olyan interakciót tud folytatni anyanyelvű beszével, amely egyik félnek sem megterhelő, valamint megérti az anglisztikához kapcsoló szakmai szövegeket.

Irányís mellett képes a tanuló szervezet műdtetében valómogatószvételre.

pes alkalmazói tudát az információs technológián alapuló í

style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">sbeli és szóbeli kommunikációban fejleszteni.

Értődon képes idegen nyelvű szakirodalom olvasára, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szakkifejezéseket, és alkalmazza azokat.

c) attitűdje

Tudatosan képviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

Szakmai hivatástudata kialakíra és önképzésre törekszik.

szen áll a támogató erőforrások folytonos keresére, szakmai felelőssége és tudása folytonos fejlesztére.

Feladatokhoz kapcsolóan folyamatosan fejleszti szövegértési és szövegprodukciós készsét.

Elfogadja és a gyakorlatban is megvalótja az egészségmegőrző szemléletet és életvitelt.

Érti az erőforrásokkal való gazdálkodást, látja ennek fontossát.

Rendelkezik azokkal a tudásokkal, képességekkel, attitűkkel, amelyek szakmát az állampolgári műveltség meghatározott kö

>hez kötik.

Folyamatos személyes tanulát a közjó szolgálatában értelmezi.

Ismeri szakterülete etikai normáit és szabályait, és ezeket a szakmai feladatok ellában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyaránt képes betartani.

d) autonómiája és felelőssége

Felelősséget vállal anyanyelvű és angol szövegeiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetíst alkalmaz.

Az anglisztika területé

yle="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">n szerzett ismereteit alkalmazza önművelében, önismeretében.

Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlőséért.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
szechenyi-img-alt