Tantárgy adatlapja
A nyelvi
jártasság és készség kifejlesztése szóban és írásban az élet minden
területén, különös tekintettel a szakmai (humán kulturális) nyelvhasználatra.
A gyakorlatok másik célja az anyanyelvvel való állandó konfrontáció során a
fordítási készség kialakítása szóban és írásban. Ennek legfőbb eszköze a
nyelvi reáliák létének és az őket hordozó kultúrák különbségének
tudatosítása. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Piotr Garncarek: Czas na czasownik. Materiały do
nauczania języka polskiego jako obcego. Polish Yerbs-Forms and Usage. Kraków,
Universilas, 2001. Maria
Chłopicka, Piotr Fornelski: Brak mi słów. Podręcznik do nauczania
obcokrajowców słownictwa języka polskiego, pod red. W. Miodunki. Część L
Słownictwo tematyczne. Kraków, UJ, 1991. |
Azoknak az előírt szakmai
kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a)
tudása - fejlettebb szókincs birtokában átlátja
a nyelvtani rendszer egészét -…….. b)
képességei - szóban és írásban képes kifejezni magát
lengyelül, az alapszint felett -…….. |