Tantárgy adatlapja
A
narratológia módszerei kiemelkedő jelentőségűek mind a receptív, mind az
aktív biblioterápiában, minthogy az irodalmi művek narratológiai elemei
átemelhetőek a biblioterápiás célú elemzés és szövegalkotás területére. A
tárgy célja, hogy segítséget nyújtson a leendő terapeutáknak a szövegek
elemzésében és a csoporttal végzett terápiás munka előkészítésében. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
BAL, M. (1994): Narratology.
Introduction to the Theory of Narrative, Fourth Edition, University of
Toronto Press, ISBN-13: 978-0802078063 BAL, M. (1998): A leírás mint narráció, In Thomka B. (szerk.): Történet és fikció, Narratívák 2.,
Kijárat Kiadó, Bp. 135–171, ISBN: 9639136085 GENETTE, G. (1996): Az elbeszélő diszkurzus, In Thomka B. (szerk.): Az irodalom elméletei I., Pécs,
Jelenkor-JPTE, 61-98, ISBN: 9636760527 Genette, G.
(1991): Fiction et diction, Éd. de
Seuil, Paris, EAN 9782020631808 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
Narratológiai jártasság szakirányú
fejlesztése. |