Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Összefüggő iskolai gyakorlat köznevelési / felnőttképzést folytató intézményben - olasz nyelv- és kultúra tanára
Tárgy kódja: BONTP64300
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/150/0
Kreditérték: 9
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Karainé dr. Gombocz Orsolya
Tárgyleírás:

A tárgy célja

A tanárjelölt a gyakorlat során felkészül a korszerű pedagógiai munka teljességére, beleértve mindkét szaktárgyának tanítását, az osztályfőnöki munkát, a tanterv- és tankönyvkiválasztást, a tehetséggondozást, a felzárkóztatást, a közösségi nevelést, a pedagógiai program megalkotásában való részvételt.

A gyakorlatot a Tanárképző Tanszék kapcsolattartó oktatója által vezetett konzultáció kíséri.

A tárgy tematikája

Az összefüggő egyéni iskolai gyakorlat a képzésben szerzett elméleti ismeretekre és gyakorlati tapasztalatokra épülő, gyakorlatvezető mentor és felsőoktatási tanárképző szakember folyamatos irányítása mellett köznevelési intézményben, felnőttképzést folytató intézményben végzett gyakorlat. Az iskola és benne a tanár komplex oktatási-nevelési feladatrendszerének elsajátítása, illetve az iskolát körülvevő társadalmi, jogszabályi környezet, valamint a köznevelési intézményrendszer megismerése.

Területei: a szaktárgyak tanításával kapcsolatos tevékenységek, a szaktárgyak tanításán kívüli oktatási, nevelési alaptevékenységek, az iskola, mint szervezet és támogató rendszereinek megismerése.

Fejlesztendő kompetenciák

Önreflexió, kommunikáció, konfliktuskezelés, valamint a 8/2013 (I.30) sz. EMMI rendelet 2. sz. mellékletében részletezett kompetenciák és tudás teljes köre (a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése,   a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, a szakmódszertani és a szaktárgyi tudás alkalmazása, a pedagógiai folyamat tervezése,   a tanulás támogatása, szervezése és irányítása, a pedagógiai folyamatok és a tanulók értékelése, szakmai együttműködés, autonómia és  felelősségvállalás).

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Golnhofer Erzsébet (szerk.) 2006. Az iskola belső világa. Budapest, ELTE PPK. ISBN 963 970 464 4 http://mek.niif.hu/05400/05468/05468.pdf

Jáki Gábor: Tanárjelöltek és pályakezdő tanárok mentorálása az iskola világában. In M. Nádasi Mária (szerk.) 2010. A mentorfelkészítés rendszere, próbája,
a mentorképzés szakterületi előkészítése. II. kötet. A mentorképzés koncepciójáról.
Budapest, ELTE. ISBN 9789633120385 http://pedagoguskepzes.elte.hu/images/anyagok/iv13/7_M_Nadasi_Maria_II_kotet_mentorkepzes.pdf

Kormos József: A reflexió szerepe a pedagógussá válás folyamatában. In Szőke-Milinte Enikő (szerk.) 2018. Pedagógiai küldetés – a küldetés pedagógiája. PPKE BTK, Budapest, 122-131. ISBN 9786155224782 https://btk.ppke.hu/uploads/articles/1734918/file/Pedag%C3%B3giai%20k%C3%BCldet%C3%A9s.pdf

Polákovits Nándor: A tanítási gyakorlatok szerepe a tanárképzésben. In Szőke-Milinte Enikő (szerk.) 2018. <

span style="font-family:'Times New Roman';font-size:11pt;font-style:italic;">Pedagógiai küldetés – a küldetés pedagógiája. PPKE BTK, Budapest, 131-146. ISBN 9786155224782 https://btk.ppke.hu/uploads/articles/1734918/file/Pedag%C3%B3giai%20k%C3%BCldet%C3%A9s.pdf

Szőke-Milinte Enikő 2018: Mentorok a köznevelés rendszerében. In Szőke-Milinte Enikő (szerk.) 2018. Pedagógiai küldetés – a küldetés pedagógiája. PPKE BTK, Budapest, 100-121. ISBN 9786155224782 https://btk.ppke.hu/uploads/articles/1734918/file/Pedag%C3%B3giai%20k%C3%BCldet%C3%A9s.pdf

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)    tudása

- ismeri a szaktárgyával kapcsolatos pedagógiai tevékenységeket

- ismeri az iskola oktatási-nevelési folyamatának egészét

- ism

eri az iskola szervezeti felépítését, működését

b)    képességei

- képes önálló szaktanári tevékenységre

  - képes az alapvető nevelési feladatok ellátására (tanórán kívüli tevékenységek, ifjúságvédelem, konfliktuskezelés, mérés-értékelés stb.)

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
szechenyi-img-alt