Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Piac- és közvéleménykutatás
Tárgy kódja: BMNSZ13700M
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Szociológiai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Rajki Zoltán
Tárgyleírás:

 

A kurzus célja, hogy megismertesse a hallgatókat a piac- és közvéleménykutatás elméleti hátterével és gyakorlatával. A kurzus során az egyes piac és közveleménykutatási megoldásokban általában véve mély és részletes ismereteket és gyakorlatot kell szerezniük, a félév során előadást kell tartaniuk egy kutatási terület bemutatásából. A kutatásmódszertani és közgazdasági ismeretekre alapozva a hallgatóknak a kurzus végén egy piackutatási vagy közvéleménykutatási problémára reflektáló kutatási tervet kell készíteniük.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Hoffmann Márta - Kozák Ákos - Veres Zoltán: Bevezetés a piackutatásba, 512 oldal, 2009, Akadémiai Kiadó Zrt., ISBN:9789630582926

class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align: justify;line-height:normal"> 

Earl Babbie: A társadalomtudományi kutatás gyakorlata, 2008, 744 oldal,  ISBN 978-963-506-764-0

 

Angelusz Róbert és Tardos Róbert szerk.: Mérésről mérésre – a választáskutatás módszertani kérdései, Demokrácia Kutatások, 2006, http://www.valasztaskutatas.hu/kiadvanyok/meresrol-meresre-szerk.-angelusz-robert-es-tardos-robert-2006, Osiris kiadó, 2006.

 

Ajánlott irodalom:

 

Gyulavári Tamás, Mitev Ariel, Neulinger Ágnes, Neumann-­-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián (2014): A marketingkutatás alapjai. Budapest: Akadémiai Kiadó

 

Naresh K. Malhotra

– Simon Judit (2010): Marketingkutatás, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1-­-14. fejezet

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

szociológia BMNT-XSZ mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 4 félév BTK
szechenyi-img-alt