Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy a hallgatók ismerjék meg
a prevenciós lehetőségeket és feladatokat a köznevelési intézményekben.
Tudják, hogy a prevenciós programoknak milyen rendszerei alakíthatók ki az
intézményi gyermekvédelemben. Főbb tematikai csomópontok: 1.
Egészségnevelés 2.
Elkövetővé és áldozattá válás
megelőzése 3.
Szexuális nevelés kihívásai és
modelljei 4.
Internetbiztonság |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Gyermek- és ifjúságvédelem a
nevelési-oktatási intézményekben. Módszertani segédlet, Szociálpolitikai és
Munkaügyi Intézet, Budapest, 2007 http://www.nefmi.gov.hu/letolt/kozokt/ifjusagvedelem_080513.pdf
38-64; -
tyle="font-family:"Times New Roman",serif;
mso-fareast-font-family:Calibri;color:black">Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács
oktatási segédanyagai http://www.bunmegelozes.info/hu/node/4 Ajánlott irodalom: -
Coloroso, Barbara: Zaklatók,
áldozatok, szemlélők. Az iskolai erőszak, Harmat, Budapest, 2014; Iskolai
szociális munka, Kapocs 10 (2011/3) 68–74; -
N. Kollár Katalin: Az erőszak megjelenési formái az iskolában,
Embertárs3 (2005/2) 125–133.. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
Tudása: -
Ismeri a prevenció alapelveit és
részelemeit. Képességei: -
Alkalmazni képes a prevenciós
programokat saját gyermekvédelemi munkájában. Attitűdje: -
Törekszik
a minél korábbi megelőzésre, felismeri, hogy ez munkájának hatékonyságát
növeli. |