Tantárgy adatlapja
A morfológia alapkérdései, a szó szerkezete, a morfológiai jelenségek típusai, a morfológia strukturalista modelljei, az inflexió és a deriváció sajátos kérdései, a morfológiai és fonológiai szabályok kölcsönhatása, a morfológiai kategóriák és szerkezetek, a produktivitás és a lexikalizáció kérdései, a morfológia funkciói.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
BAUER, L., Introducing Linguistic Morphology, Edinburgh, EUP, 2003. ISBN 0748617051
MATTHEWS, P. H., Morphology: An Introduction to the Theory of Word Structure, Cambridge, CUP, 1974. ISBN 9780521098564
SPENCER, A., Morphological Theory, Oxford, Blackwell, 1991. ISBN 978-0-631-16144-8
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeretekkel rendelkezik a filozófia, az esztétika, az etika, művészetek, a mozgókép, az írott vizuális és mediális kommunikáció, a nyelvészet és a vallási jelenségek mibenlétéről, történetéről, jelentőségéről és társadalmi szerepéről.
Ismeri az elméleti problémafelvetés és problémamegoldás hagyományos és mai változatait, és jártasságot szereznek a problémák szakszerű kezelésének gyakorlataiban.
Ismeri a nyelvleírás, a fonológia, a magyar fonológia, a szintaxis, a magyar szintaxis, a szemantika, a formális szemantika, a neurolingvisztika és a pszicholingvisztika alapjait, legfontosabb elméleti és módszertani kérdéseit.
b) képességei
Képes argumentumok azonosítására, átgondolására, valamint ezeknek élőszóban és írásban vázlatos vagy részletes bemutatására.
c) attitűdje
Kritikai és kreatív gondolkodás és problémaérzékenység jellemzi.
Képes argumentált módon kifejteni saját álláspontját.
d) autonómiája és felelőssége
Véleményét körültekintően alakítja ki, tájékozódik és felelősséget vállal saját álláspontjáért.
Véleményét argumentumokra alapozza.