Tantárgy adatlapja
A kurzus célja: A hallgatók gyakorlati keretek között gyakorolják a köznevelés
rendszeréhez kapcsolódó digitális eszközök illetve különböző digitális
platformok használatát. Főbb
tematikai csomópontok: 1. Információs
műveltség, információs kompetenciák 2. Digitális generációk. Digitális tanulás.
3. Hazai és nemzetközi IKT gyakorlatok 4.
Információs keresőrendszerek,
adatbázisok 5. Elektronikus tanulási környezetek. Moodle-rendszer. 6.
KRÉTA, NKP
és az elektronikus portfólió. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: - Benedek András, Horváth Cz. János,
Molnár György, Nagy Gábor Zsolt, Nyíri Kristóf, Szabó Erzsébet Mária, Tóth
Péter, Verebics János: DIGITÁLIS PEDAGÓGIA 2.0 Szerkesztette: Benedek
András (2018) Budapesti
Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mérnöktovábbképző Intézet, Typotex Kiadó
ISBN 978-963-279-764-9 (http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023_DP/index.html) -
Digitális Oktatási Stratégia (http://www.kormany.hu/download/a/59/d0000/Magyarorsza%CC%81g%20Digita%CC%81lis%20Oktata%CC%81si%20Strate%CC%81gia%CC%81ja.pdf) Ajánlott irodalom: - Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája (http://www.kormany.hu/download/6/0e/c0000/Magyarorsz%C3%A1g%20Digit%C3%A1lis%20Gyermekv%C3%A9delmi%20Strat%C3%A9gi%C3%A1ja.pdf -
Dudás Anikó 2016. Információs műveltség felsőfokon.
Budapest, Piliscsaba, PPKE BTK. http://btk.ppke.hu/hallgatoinknak/kari-jegyzetek
|
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
Ismerje az információs
műveltséggel kapcsolatos legfontosabb megállapításokat. -
Ismerje a digitális generáció
jellemzőit és a nevelésükhöz kapcsolódó pedagógiai elméleteket,
gyakorlatokat. -
Ismerje a keresőrendszerek,
adatbázisok használata. -
Ismerje a hallgató a KRÉTA
alkalmazási felületeit -
Ismerje a Nemzeti Köznevelési
Portál – Okosportál (https://portal.nkp.hu/) és a Sulinet Digitális Tudásbázis anyagait (http://tudasbazis.sulinet.hu/hu -
Ismerje a taneszközök és
elektronikus tananyagok értékelésének és tervezésének szempontjait. b) képességei -
Képes a hagyományos és az
információ-kommunikációs technikákra épülő eszközök, digitális tananyagok
hatékony, szakszerű alkalmazására. -
Képes a világhálón elérhető
szolgáltatások innovatív alkalmazására, a felmerülő kérdésekre adekvát és
konstruktív válaszok megfogalmazására. -
Képes az információk hatékony
keresésére, sokoldalú hálózati kommunikációra, adatok, információk
elektronikus kezelésére, digitális tartalmak létrehozására, módosítására,
közreadására, hálózatalapú online tanulási formák alkalmazására. -
Képes digitális
tananyagok szakszerű és hatékony alkalmazására, digitális tartalmak és
elektronikus tananyagok létrehozása c) attitűdje -
Nyitott a digitális az IKT eszközök
alkalmazására. -
Elkötelezett a személyre szóló tanulás gyakorlati
alkalmazása mellett. |