Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: A hazai köznevelési rendszer
működését meghatározó jogszabályok gyakorlati alkalmazása, a köznevelési
intézmény vezetését és szervezetét alakító általános és helyi sajátosságok
megismerése és feldolgozása. A köznevelési rendszer minőségét és értékelését
meghatározó tényezők megismerése. Főbb
tematikai csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Országos
tanfelügyelet – kézikönyv általános iskolák számára (résztvevő saját
intézménytípusának megfelelő) – negyedik, javított kiadás, Az Oktatási
Hivatal által módosított, az emberi erőforrások minisztere által 2016.
december 9-én jóváhagyott tájékoztató anyag. Hatályos 2017. január 1.
napjától. (www.oktatas.hu) -
Önértékelési
kézikönyv - kézikönyv általános iskolák számára (saját intézménytípusnak
megfelelő) - harmadik, javított kiadás, Az Oktatási Hivatal által módosított,
az emberi erőforrások minisztere által 2016. december 9-én jóváhagyott
tájékoztató anyag. Hatályos 2017. január 1. napjától. (www.oktatas.hu) Ajánlott irodalom: -
Carol H
Weiss: Értékelés, Országos Közoktatási Intézet, 2005. ISBN
963 682 553 X -
A
közoktatás minőségbiztosítása Európában 1-3. Válogatta, fordította,
szerkesztette: Majzik Lászlóné, Új pedagógiai Szemle 1998/9, http://www.ofi.hu/tudastar/cseppben-tenger-090617-1, http://www.ofi.hu/tudastar/cseppben-tenger-090617, http://www.ofi.hu/tudastar/cseppben-tenger -
Sinka
Edit: Az OFSTED brit tanügyi felügyelet működése, 2008.TÁRKI-TUDOK Zrt. http://www.tarki-tudok.hu/file/kerekasztal/ofsted.pdf
|
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a)
tudása - Ismerje a köznevelési rendszer azon szabályzóit,
amelyek az intézmények működésére vonatkoznak. - Ismerje a tanügyi és szakmai ellenőrzésre
vonatkozó előírásokat. b)
Képességei -
Legyen
képes a különböző kurzusokon megszerzett elméleti ismeretek
összekapcsolására, szintetizálására. -
Legyen
képes a különböző dokumentumokból szerzett tudás alkalmazására, helyi
implementációjára. -
Legyen
képes rendszerben gondolkodni, feltárni és átlátni az összefüggéseket, az
egyes tényezők közötti kapcsolatokat c)
Attitűd -
Elkötelezett
a külső ellenőrzést követő fejlesztő értékelés mellett. |