Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: A hallgató elmélyítse gyakorlati
tapasztalatait a köznevelési intézmények működéséről és az ott folyó sajátos
nevelési-pedagógiai munkáról. Gyakorolja a komplex problémamegoldást, és a
sajátos vezetői feladat- és elvárásrendszert. Főbb
tematikai csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
229/2012.
(VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény
végrehajtásáról -
110/2012.
(VI. 4.) Korm. rendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és
alkalmazásáról -
363/2012.
(XII. 17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról -
59/2013.
(VIII. 9.) EMMI rendelet a Kollégiumi nevelés országos alapprogramjának
kiadásáról -
A
gyakorlat helyét biztosító intézmény alapító okirata, pedagógiai programja,
szervezési és működési szabályzata, illetve egyéb pedagógiai dokumentumai. Ajánlott irodalom: -
|
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása Ismerje a
gyakorlatban a köznevelés alapdokumentumainak helyi alkalmazási
sajátosságait. -
Ismerje a
különböző iskolavezetési technikákat és a vezetői munkával összefüggő
feladatrendszert. -
Ismerje és
alkalmazza a reflektív vezetői gyakorlatot b) képességei -
Képes
komplex problémák felismerésére és ezek megoldására -
Képes a
központi dokumentumok helyi implementációjára -
Képes
munkafolyamatot csoportos tevékenység keretében tervezni és megvalósítani. -
Képes a
köznevelési intézmény működésével kapcsolatos tervezési, szervezési és
ellenőrzési feladatokat elvégezni. c) attitűdje -
Nyitott,
más nézőponttal rendelkező személyek véleménye iránt. -
Tisztelettel
bánik más állásponttal rendelkezőekkel. -
Javul az
empatikus képessége és a pedagógiai kommunikációja. |