Tantárgy adatlapja
A régi magyarországi irodalom kiválasztott alkotásait az elméleti kurzusokon megismert különféle interpretációs módszerekkel megközelítő, a régi szövegek alkotás- és létmódjának sajátosságaira figyelő szemináriumi óra. Kiemelten szerepelnek az irodalom önreflexióit figyelembe vevő, kritikatörténeti szempontból figyelembe vevő források és tanulmányok.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Az Irodalomtudomány és Kritika sorozat megjelent kötetei közül: TARNAI Andor, „A magyar nyelvet írni kezdik”: Irodalmi gondolkodás a középkori Magyarországon, Bp., Akadémiai, 1984. (ISBN 963-05-3055-4)
BARTÓK István, „Sokkal magyarabbul szólhatnánk és írhatnánk”: Irodalmi gondolkodás Magyarországon 1630-1700 között, Bp., Akadémiai, Universitas, 1998. (ISBN 963-9104-25-6)
KECSKEMÉTI Gábor, „A böcsületre kihaladott ékes és mesterséges szóllás, írás”: A magyarországi retorikai gondolkodás a 16–17. század fordulóján, Bp., Universitas.
(ISBN: 9789639671188)
Ajánlott irodalom:
Historisches Wörterbuch der Rhetorik. Herausgegeben von Gert Ueding et al. 1-12. Band, Berlin, De Gruyter Mouton, 1992-2015. (ISBN 978-3-484-68101-9 usw.)
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Megismeri a választott szakdolgozati témához szükséges legfontosabb forrásokat és irodalmat valamint a címleírási, jegyzetelési módszereket.
b) képességei
A hallgató tudja alkalmazni a források és szakirodalom szakdolgozata szempontjából legfontosabb részeinek kiválasztását, idézetek megválasztását, szakirodalmi részek tömörítését, tudja alkalmazni a jegyzetelési, címleírási szabványt.