Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: A kiemelt figyelmet igénylő tanulók nevelésének módszertana 2.
Tárgy kódja: BT-PSZ-2320
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/5/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr Hosszu Timea
Tárgyleírás:

A kurzus célja, hogy a résztvevők megismerkedjenek a kéttanáros modell módszertani sajátosságaival. Elsajátítsák a módszer alapjait, képesek legyenek e mentén foglalkozások, órák megszervezésére és kivitelezésére.

Főbb tematikai csomópontok:

Fejlesztő és terápiás eljárások:

  1. Mozgásfejlesztés - nagymozgások, finommozgások;  Testséma fejlesztés;  Téri tájékozódás
  2. Percepciófejlesztés - vizuális percepció; auditív percepció; verbális fejlesztés; Figyelem fejlesztése
  3. Beszéd- és kommunikációfejlesztés; Gondolkodás fejlesztése

 

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

 

dr. Marton-Dévényi Éva,-Szerdahelyi Márton,-Tóth Gábor,- dr. Keresztesi Katalin: Alapozó Terápia Tanulmány ( Alapozó Terápiák Alapítvány )

dr.Marton-Dévényi Éva: Anyanyelvi-zenei helyesírás fejlesztés-dysgraphia kezelés , Fejlesztő Pedagógia 2001/1. szám)

Falvay Tánczos Judit (2006): Baj van a tanulással. Módszerek a tanulási zavarok korrigálásához. Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen; Károly: (1990.) Ritmikus mozgás, énekes játékok OPI. Bp.

 

Ajánlott irodalom:

pan style="font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-font-kerning:1.5pt;mso-fareast-language:ZH-CN">

Balás Eszter (1990): A dadogás komplex művészeti terápiás programja Orsz. Ped. Int.

Bedő Ilona - Kékesi Attila - Molnár Magda: Labirintus. Az Óbudai Nevelési Tanácsadó videofilmje

Benedek László: Játék és pszichoterápia. In: Stöckert Károlyné (szerk.): Játékpszichológia. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 1995. 75-79. old.

Bettelheim, B.: A játék, mint problémamegoldás. In: Olvasókönyv. óvodapedagógus hallgatóknak. ELTE TÓFK, Bp., 2001, 124-128. old.

Cole, M. - Cole, S.R.: Játékok és a csoport szabályozása. In: Olvasókönyv. óvodapedagógus hallgatóknak. ELTE TÓFK, Bp., 2001

Cole, M. - Cole, S.R.: Szociodramatikus játék. In: Olvasókönyv. óvodapedagógus hallgatóknak. ELTE TÓFK, Bp., 2001, 184-187. old.

 

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakítá

sához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

Tudása:

-        Ismerje és szakszerűen alkalmazza a kéttanáros modell módszertanát az óraszervezést és -vezetést illetően.

Képességei:

-        Tudjon együtt gondolkodni és órát tartani egy másik pedagógussal együtt.

Attitűdje:

-        Kellő figyelemmel forduljon mind kollégája, mind a gyermekcsoport felé.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

pedagógus szakvizsga tanügyigazgatási szakértői területen BSLP-XPSZT szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
szechenyi-img-alt