Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy a résztvevők megismerkedjenek
a kéttanáros modell módszertani sajátosságaival. Elsajátítsák a módszer
alapjait, képesek legyenek e mentén foglalkozások, órák megszervezésére és
kivitelezésére. Főbb tematikai csomópontok: Fejlesztő
és terápiás eljárások:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: dr. Marton-Dévényi
Éva,-Szerdahelyi Márton,-Tóth Gábor,- dr. Keresztesi Katalin: Alapozó Terápia
Tanulmány ( Alapozó Terápiák Alapítvány ) dr.Marton-Dévényi Éva:
Anyanyelvi-zenei helyesírás fejlesztés-dysgraphia kezelés , Fejlesztő
Pedagógia 2001/1. szám) Falvay Tánczos Judit (2006): Baj
van a tanulással. Módszerek a tanulási zavarok korrigálásához. Pedellus
Tankönyvkiadó, Debrecen; Károly: (1990.) Ritmikus mozgás, énekes játékok
OPI. Bp. Ajánlott irodalom: Balás Eszter (1990): A dadogás
komplex művészeti terápiás programja Orsz. Ped. Int. Bedő Ilona - Kékesi Attila -
Molnár Magda: Labirintus. Az Óbudai Nevelési Tanácsadó videofilmje Benedek László: Játék és
pszichoterápia. In: Stöckert Károlyné (szerk.): Játékpszichológia.
Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 1995. 75-79. old. Bettelheim, B.: A játék, mint
problémamegoldás. In: Olvasókönyv. óvodapedagógus hallgatóknak. ELTE
TÓFK, Bp., 2001, 124-128. old. Cole, M. - Cole, S.R.: Játékok és
a csoport szabályozása. In: Olvasókönyv. óvodapedagógus hallgatóknak.
ELTE TÓFK, Bp., 2001 Cole, M. - Cole, S.R.:
Szociodramatikus játék. In: Olvasókönyv. óvodapedagógus hallgatóknak.
ELTE TÓFK, Bp., 2001, 184-187. old. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
Tudása: -
Ismerje és szakszerűen
alkalmazza a kéttanáros modell módszertanát az óraszervezést és -vezetést
illetően. Képességei: -
Tudjon együtt gondolkodni és órát
tartani egy másik pedagógussal együtt. Attitűdje: -
Kellő figyelemmel forduljon mind
kollégája, mind a gyermekcsoport felé. |