Kutatásvezető: Berta Judit.

A kutatási program 2013 óta vizsgálja a televízió és az internet szerepét a gyermekek és fiatalok szocializációs környezetében, különös tekintettel a serdülőkorúak értékszocializációjára.

Hallgatói részvétel és eredményesség a Média szerepe a szocializációs folyamatban programban
Díjnyertes hallgatói pályamunkák

  • Fejes-Vékássy Lili: "Mutasd a facebook-profilképed, megmondom ki akarsz lenni!" - Kora-serdülőkori énteremtési törekvések megnyilvánulásai a közösségi portál virtuális terében (XXXII. OTDK, 2015. 1. helyezett). Témavezető: Berta Judit
  • Ferencz Bernadett: A pedagógusok visszajelzéseinek összefüggései az általános iskolát megkezdő gyermekek motivációs mintázatával. (XXXIII OTDK, 2017. 2. helyezett).Témavezető: Berta Judit.

Kiemelt szakdolgozatok

A Média szerepe a szocializációs folyamatban programban született oktatási anyagok

Tankönyvek / szakkönyvek / könyvfejezetek

Berta, J. (2015). Jövőkép és szerepmodellek. In. Nikitscher, P. (szerk). Az iskola szocializációs szerepe és lehetőségei. OFI, Budapest. 80-110.

Berta, J., Török, B. (2015). A szocializáció változó koncepciói. In. Nikitscher, P. (szerk). Az iskola szocializációs szerepe és lehetőségei. OFI, Budapest. 9-19.

Berta, J. (2015) Identitásfejlődés serdülőkorban: közösségi oldalak és a digitális identitás kifejeződésének egyéb felületei. In. Kósa, É., Berta, J. (szerk.) (2015). Médiaszocializáció. Wolters Kluwer, Budapest. 227-257.

Kósa, É., Berta, J. (szerk.) (2015) Médiaszocializáció. Wolters Kluwer, Budapest.
Szabó Beáta (2019). Értékek és jövőkép: Serdülők kognitív konstruktumai eltérő szocializációs körülmények függvényében. Budapest, Magyarország : ELTE Eötvös Kiadó (2019) , 239 p. ISBN: 9786158090933

Konferencia publikciók
Batta, B., Berta, J., Kiss, Sz., Boros, J. (2017). The role of joint attention and source monitoring in decreasing suggestibility. BCCCD17 Conference, jan 5-7. Poster presentation.