Tantárgy adatlapja
Tantárgy leírása: A tanegység célja, hogy a hallgatók csoportos, gyakorlat orientált formában ismerkedjenek meg és sajátítsák el a kommunikáció alapvető szabályainak készségszintű működését: A kommunikáció alapszabályait (szükségszerűség, többcsatornás jelleg, többszintűség, tagoltság, promotív jelleg) A kommunikáció csatornáit (verbális, nem-verbális, testbeszéd, metakommunikáció). A kommunikációs készségeknek a segítő kapcsolatban szükségszerűen alkalmazandó szabályait (odafigyelés, együttműködés, empátia, szempontváltás képessége). |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
Kötelező irodalom: Tringer László, A gyógyító beszélgetés, Budapest, Medicina, 2005, ISBN 963-242-935-4 Rudas János, Delfi örökösei, Budapest, Új Mandátum, 2007, ISBN 978-963-9771-03-1 Rudas János, Javne örökösei, Budapest, Lélekben Otthon, 2009, ISBN 978-963-9771-19-2 Egan, Gerard, A Segítő készségek fejlesztése, Budapest, ELTE Eötvös Kiadó, 2009, ISBN 978-963-284-071-0 Ajánlott irodalom: Géczy Anna, Segítő kapcsolat, kommunikáció, etika, In: Hámori Eszter (szerk.), Pszichológiai eszközök az ember megismeréséhez, Budapest, Bölcsész Konzorcium, 2006, ISBN 963-9704-00-8 Tringer László, A pszichoterápia kommunikációelméleti alapjai, In: Kastaly Ildikó (szerk.), Pszichoterápia: propedeutika, Budapest, Vikote, 2001 Lázár Judith, A kommunikáció tudománya, Budapest, Balassi, 2005, ISBN 963-506-652-X |