Tantárgy adatlapja
A kurzus célja: a hallgatók ismerjék meg a felnőttképzés sajátos módszertani
repertoárját, és tudják alkalmazni az ennek keretében megismert módszereket a
minőségi és hatékony felnőttképzési tevékenység során. Főbb tematikai csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: -
Kraiciné Szokoly Mária: Pedagógus-andragógus
szerepek és kompetenciák az ezredfordulón, ELTE Eötvös Kiadó Bp. 2006. ISBN:
978 963 463 887 2 -
Kraiciné
Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Kiadó, Budapest. -
Farkas Éva
(2014): A szak- és felnőttképzés gyakorlata. SZTE JGYPK, Szeged 360/13360.pdf -
Koltai
Dénes – Lada László (szerk.) (2006): Az andragógiai korszerű eszközeiről és
módszereiről. Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Budapest. http://konyvtar.nive.hu/files/andragogia.pdf Ajánlott
irodalom: -
Andragógiai szöveggyűjtemény / [szerk.]
Bajusz Klára, Németh Balázs 1. kötet : Felnőttoktatási felfogások a 20.
században, Pécs : IDResearch Kft. : Publikon, 2011. 173 p. -
Farkas Éva
(2006): A felnőttképzés felértékelődése az emberi erőforrás-fejlesztés
folyamatában. PTE FEEK. Pécs, 133-147. p. - Csoma Gyul a (2000): A felnőttek tanulásának pszichológiai sajátosságai.
|
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri a sajátosan andragógus kompetenciákat,
szerepeket - Ismeri a felnőttek tanulásának és tanításának
jellemző módszereit - Ismeri a felnőttképzés módszertani repertoárját b) képessége - Képes a megismert felnőttképzési módszerek
gyakorlati alkalmazására - Képes együttműködést támogató, motiváló módszereket
alkalmazni az oktatási tevékenysége során. -
Képes a
szaktudományi, szakmódszertani, szaktárgyi, tanuláselméleti és tantervi
tudásának hatékony használatára. c) attitűdje - Elkötelezetté válik az élethosszig tartó pedagógiai
paradigma mellett |