Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Fenntartható fejlődés
Tárgy kódja: BMNNT05000M
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Nemzetközi és Politikatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Kozma Klementina
Tárgyleírás:

 

A kurzus célja az, hogy a hallgatók megismerkedjenek a fenntartható fejlődés elméletével, a fejlődés fenntarthatóságának globális és lokális kihívásaival. A félévi szemináriumok során a hallgatók a témában rendelkezésre álló széleskörű irodalom segítségével ismerkedhetnek meg a fenntarthatósággal összefüggő legfontosabb témakörökkel (nyersanyag- és erőforráskészletek, mezőgazdasági és ipari termelés és következményei, szolgáltató ágazatok – pl. közlekedés, logisztika – fenntarthatósága, környezeti szennyezés és globális felmelegedés, globális következmények – Észak-Dél konfliktus, gazdasági fejlesztési stratégiák, multinacionális vállalati stratégiák, globális válaszlehetőségek és politikák, lokális alternatívák elméleti és gyakorlati lehetőségei, stb.

 

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kötelező irodalom:

OTT , Konrad, "The case for strong sustainability", In: OTT , Konrad, THAPA,  Philipp Pratap (szerk.), Greifswald’s environmental ethics, Greifswald, Steinbecker Verlag Ulrich Rose, 2003. ISBN 3-931483-32-0

United Nations, 1987,"Report of the world commission on environment and development"

NAJAM, Adil, The case against a new international environmental organization, In: DIEHL, Paul (szerk.), The politics of global governance: international organizations in an interdependent world, Boulder, Rienner, 2005. 398-414, ISBN 1-58826-328-2, reprinted from Global Governance, Vol. 9, No. 3 (2003). 367-384

BAKER, Susan, The concept of sustainable development, In: BAKER, Susan, Sustainable development London, Routledge, 2006. 17-48, ISBN 0-415-28210-1

PARKIN, S., SOMMER, F., UREN, S., Sustainable development: understanding the concept and practical challenge, In: Engineering sustainability, 2003. 156 (1), 19-26.

 

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:

a) tudása

Ismeri és érti azokat a hazai, európai és globális társadalmi problémákat, amelyek meghatározzák a társadalomtudományi gondolkodás alaptendenciáit.

b) képességei

Képes a megszerzett ismeretei birtokában a társadalmi folyamatok általa kutatott szeletében új tudományos eredmények elemzésére, új tények és összefüggések feltárására, tudásának önálló szakmai koncepció formájában történő értékesítésére.

Képes a kitekintő jellegű munkára, az egyéb a társszakterületek és tudományágak eredményeinek az aktív és hatékony felhasználására.

c) attitűdje

Legjobb tudása szerint, elkötelezetten szolgálja és képviseli a szakmai érdekeket.

Lényeglátás, kreativitás és módszertani tudatosság jellemzik.

d) autonómiája és felelőssége

Önálló és felelős szereplője szakterülete tudományos életének, képviseli szakmai elveit és kutatási eredményeit minden lehetséges fórumon.

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
szechenyi-img-alt