Tantárgy adatlapja
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Dokumentumfilm-elmélet, Metropolis, 2009/4. ISSN 1416-8154
Magyar vizuális tömegkultúra a századfordulón, Apertúra, 2016. tél ISSN 1787-7245
Rendszerváltás film(b)en, Apertúra, 2015. ősz ISSN 1787-7245
Schenk, Irmbert – Tröhler, Margit – Zimmermann, Yvonne (eds.): Film – Kino – Zuschauer- Film Rezeption / Film – Cinema – Spectator – Film Reception, Schüren, 2010.
ISBN 978-3-89472-524-2
Varga Balázs: Filmrendszerváltások, Budapest, L’Harmattan, 2016 ISBN9789634141341
Jan Assmann: A kulturális emlékezet, Budapest, Atlantisz, 2004. pp. 27-86.
https://lett.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/2020/05/assmann_1.pdf
Murai András: Szembesítés. Történelmi dokumentumfilmek a rendszerváltozás éveiben. Apertúra, 2015. ősz. URL:
https://www.apertura.hu/2015/osz/murai-szembesites-tortenelmi-dokumentumfilmek-a-rendszervaltozas-eveiben/
Lénárt András: A film mint történeti forrás. Aetas 25. évf. (2010.) 3. sz.
http://epa.oszk.hu/00800/00861/00050/pdf/aetas_2010-03_159-171.pdf
Udvarnoky Virág: Történelem és emlékezet dokumentumfilmben In: Metropolis 2004/2
http://metropolis.org.hu/tortenelem-es-emlekezet-dokumentumfilmben-1
Benke Attila: Egy maréknyi forradalmár: az olasz western tendenciái In: Metropolis 2015/1
http://metropolis.org.hu/egy-mareknyi-forradalmar-az-olasz-western-tendenciai-1
Elsaesser, Thomas: A filmfesztiválok hálózata In: Metropolis 2016/3
http://metropolis.org.hu/a-filmfesztivalok-halozata
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialak&iacu
te;tásához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri az elméleti problémafelvetés és problémamegoldás hagyományos és mai változatait, és jártasságot szerez a problémák szakszerű kezelésének gyakorlataiban.
b) képességei
Képes a szövegfeldolgozás, a szövegelemzés és -értelmezés, valamint a kritikai elsajátítás technikáinak alkalmazására.
Képes argumentumok azonosítására, átgondolására, valamint ezeknek élőszóban és írásban vázlatos vagy részletes bemutatására.