A Király utca és környéke mindig is tömegeket vonzó éjszakai élettel bírt, de az elmúlt időszakban nem csak a szórakozni vágyók lelhetik örömüket benne. Az évek során érezhetően több kulturális esemény zajlik a kerületben, különböző városfejlesztő projektek nőnek gombamód egy-egy házfalon, belsőudvarban vagy akár a lábunk alatt a járdán.
De ki a felelős mindezért? Ki az aki, a háttérben időt, energiát nem kímélve azon dolgozik, hogy Budapest folyton megújulóvá és élhetőbbé váljon?
A KultUnio társaság 2010től működik, célja a hetedik kerületi közösség, kultúra és kereskedelem fellendítése és a kerületen belüli összefogás létrehozása.
A társaság klaszter formában működik, így igazán könnyű a be- és kilépés, a kerület tudatos üzletei, szállodái, kulturális terei és (rom)kocsmái a tagjai, szoros együttműködésben különböző civil szervezetekkel.
A társaság eddigi munkáját tetten érhettük a Kazinczy utcai játszótér hatalmas tűzfalának átöltöztetésében, történelmi séták szervezésében olyan jeles napokon, mint az Idegenvezetők Világnapja, a Turisztika Világnapja és a Kulturális Örökségi Napon. Megszervezték és létrehozták többek között a Cseresznye Napokat, a Királyi vásár hagyományát (a Király utcáról kapta a nevét) ahol nem csak Budapest, hanem egy-egy vidéki város és egy-egy külföldi vendég ország is képviselteti magát. A szervezet non-profit, a hangsúly a közösségen van és az egymástól való tanulás jelentőségét emeli ki. 2013-ban megnyertek egy civil licit elnevezésű pályázatot, amely támogatja, hogy a Magyar Telekommal együttműködve újítsák fel a Király utca 15-öt, a régi gettófal egy még le nem rombolt szakaszát megőrző épületet.
Fontosnak tartják ezeket az eseményeket nem csak a közösség miatt, hanem mert az ilyen nagyobb szabású rendezvények nem csak a kerületi lakosokat vonzzák, más budapesti kerületi lakosok is ellátogatnak rájuk.
Céljuk a tematikus utcák együttműködésének erősítése, a bizalom növelése, a helyi gazdaság erősítése, az élményturizmus jelentőségének növelése, egy közös hetedik kerületi marketing kialakítása, az információ és tudás megosztása, konferenciák szervezése.
Jövőbeni terveik között szerepel az elhagyatott üzletek újranyitása és a lehető legkreatívabb módon való kihasználása, a belső udvarok megnyitása, workshopok szervezése és lebonyolítása, pályázatokon való részvétel, külföldi kapcsolatok folyamatos ápolása.
Akinek felkeltette a figyelmét ez az igazán különleges non-profit szervezet, és azt érzi, tenni szeretne a kerületért, amelyben él, amelyben sok időt tölt, vagy egyszerűen csak szimpatikus számára, ha tenni szeretne az élhetőbb és zöldebb Budapestért, látogasson el a szervezet honlapjára bővebb információkért, vagy írjon az info@kultunio.hu e-mail címre. Munka akad bőven, a segítő kezet pedig sosem utasítanák el.
Szerző: Tóth Julianna, Kommunikáció MA
Fotók: Tátrai Kriszta